İŞ ADAMLARINA TAVSİYELER | |
Mustafa PAMUKOĞLU | |
Atatürk'ün Tarım Politikası Işığında Tarımı Yeniden Canlandırmak | |
Mustafa KAYMAKÇI |
Perakende sektöründe satışlar düştü |
Mevsim ve takvim etkilerinden arındırılmış sabit fiyatlarla perakende satış hacmi 2016 yılı Eylül ayında bir önceki aya göre yüzde 0,4 azaldı. Aynı ayda gıda, içecek ve tütün satışları yüzde 0,1, gıda dışı satışlar (otomotiv yakıtı hariç) yüzde 1,8 azalırken, otomotiv yakıtı satışları ise yüzde 1,9 arttı. Perakende satış hacmi Takvim etkilerinden arındırılmış sabit fiyatlarla perakende satış hacmi 2016 yılı Eylül ayında bir önceki yılın aynı ayına göre yüzde 1,0 arttı. Aynı ayda gıda dışı satışlar (otomotiv yakıtı hariç) yüzde 1,1, otomotiv yakıtı satışları yüzde 5,0 artarken, gıda, içecek ve tütün satışları ise yüzde 3,2 azaldı. Perakende ciro aylık bazda arttı Mevsim ve takvim etkilerinden arındırılmış cari fiyatlarla perakende ciro 2016 yılı Eylül ayında bir önceki aya göre yüzde 0,2 arttı. Aynı ayda otomotiv yakıtı satışları yüzde 6,0 artarken, gıda, içecek ve tütün satışları yüzde 0,3, gıda dışı satışlar (otomotiv yakıtı hariç) yüzde 2,0 azaldı. Perakende ciro yıllık bazda da arttı Takvim etkilerinden arındırılmış cari fiyatlarla perakende ciro 2016 yılı Eylül ayında bir önceki yılın aynı ayına göre yüzde 7,6 arttı. Aynı ayda gıda, içecek ve tütün satışları yüzde 4,5, gıda dışı satışlar (otomotiv yakıtı hariç) yüzde 9,1, otomotiv yakıtı satışları yüzde 8,7 arttı. Perakende ciro bir önceki çeyreğe göre yüzde 0,2 arttı Mevsim ve takvim etkilerinden arındırılmış cari fiyatlarla perakende ciro 2016 yılı III. çeyreğinde bir önceki çeyreğe göre yüzde 0,2 arttı. Takvim etkilerinden arındırılmış perakende ciro ise bir önceki yılın aynı çeyreğine göre yüzde 6,1 arttı. |