Anasayfa Haberler Perakende satış hacmi arttı
Perakende satış hacmi arttı

Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK), mart ayına ilişkin perakende satış hacmi endeksini açıkladı.  Buna göre, mevsim ve takvim etkilerinden arındırılmış sabit fiyatlarla perakende satış hacmi, martta bir önceki aya göre yüzde 2,1 yükseldi. Bu dönemde otomotiv yakıtı hariç gıda dışı satışlar yüzde 3,6, otomotiv yakıtı satışları yüzde 2,7 artarken, gıda, içecek ve tütün satışları yüzde 1,2 azaldı.

Gıda dışı sektörlerin bir önceki aya göre değişimi incelendiğinde, bilgisayar, kitap ve iletişim aygıtları satışları yüzde 1,1, elektrikli eşya ve mobilya satışları yüzde 5,3, tekstil, giyim ve ayakkabı satışları yüzde 4,6, tıbbi ürünler ve kozmetik satışları yüzde 2,8, posta veya internet üzerinden satışlar yüzde 2,4 arttı.
Takvim etkilerinden arındırılmış sabit fiyatlarla perakende satış hacmi martta, geçen yılın aynı ayına göre yüzde 0,4 azaldı. Bu dönemde gıda, içecek ve tütün satışları yüzde 4,1, otomotiv yakıtı satışları yüzde 4,4 azalırken, otomotiv yakıtı haricindeki gıda dışı satışlar yüzde 3,7 artış gösterdi.
Gıda dışı sektörlerin martta geçen yılın aynı ayına değişimi incelendiğinde, bilgisayar, kitap ve iletişim aygıtları satışları yüzde 5,4, tekstil, giyim ve ayakkabı satışları yüzde 11,5, posta veya internet üzerinden satışlar yüzde 26,5 artarken, elektrikli eşya ve mobilya satışları yüzde 4,6, tıbbi ürünler ve kozmetik satışları yüzde 2,9 azaldı.

 

USİAD Bildiren Dergisi

Reklam

Raporlar

Reklam

Kitaplar

Reklam