İŞ ADAMLARINA TAVSİYELER | |
Mustafa PAMUKOĞLU | |
Atatürk'ün Tarım Politikası Işığında Tarımı Yeniden Canlandırmak | |
Mustafa KAYMAKÇI |
Tüketici teknolojisi pazarı yüzde 20 büyüdü |
Türkiye'deki tüketici teknolojisi pazarı, ilk çeyrekte geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 20,8 büyüyerek 17,2 milyar liralık ciroya ulaştı. COVID-19 etkisiyle satışı en fazla artan ürünler masaüstü bilgisayar, webcam ve dizüstü bilgisayar oldu. Türkiye'deki tüketici teknolojisi pazarı, ocak-mart döneminde geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 20,8 büyüyerek 17,2 milyar liralık ciroya ulaştı. Pazardaki ürün gruplarından en yüksek büyümeyi kaydedenler yeni tip koronavirüs (COVID-19) salgınının da etkisiyle masaüstü bilgisayar, webcam ve dizüstü bilgisayar oldu. Tüketici elektroniği de yılın ilk çeyreğinde 2 milyar lira ciro elde ederek 2019'un ilk çeyreğine göre yüzde 17 büyüdü. Ev ses sistemleri ve video oynatıcı kategorileri dışındaki tüm kategoriler geçen yılın ocak-mart dönemine göre büyüme kaydederken, TV kategorisi cirosal olarak yaklaşık yüzde 18'lik büyümeye imza attı. Ayrıca, büyük beyaz eşya sektöründeki satışlar da yaklaşık 4 milyar liraya ulaşarak geçen senenin aynı dönemine göre yüzde 15 büyüme gösterdi. Büyük beyaz eşya sektöründe, 2019 yılı ile karşılaştırıldığında tüm kategorilerde çift haneli büyüme gözlenirken, kurutma makineleri ürün grubu en yüksek artışı yakaladı. Küçük elektrikli ev aletleri sektörü de bu dönemde yüzde 14 büyüyerek 1,6 milyar lira ciroya ulaştı. Yeni nesil Türk kahve makineleri, espresso ve filtre kahve makinelerinin etkisiyle sıcak içecek hazırlama, sıcak hava ile saç şekillendiren ürünler ve saç düzleştirici taraklar ile şekillendiriciler ilk çeyrekte en çok büyüyen kategoriler oldu. Telekom sektörü yılın birinci çeyreğinde geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 16,1 büyüyerek 7,5 milyar lira ciro sağladı. Bu dönemdeki büyüme, martta COVID-19 etkilerinin görülmesiyle bir miktar beklentilerin altında gerçekleşti. |