Anasayfa Haberler "AVM'ler tüm sektörlere zarar veriyor"
"AVM'ler tüm sektörlere zarar veriyor"
Salı, 27 Kasım 2012 15:07

Türkiye Esnaf ve Sanatkarları konfederasyonu (TESK) Genel Başkanı Bendevi Palandöken, alışveriş merkezlerinin tüm sektörlere zarar verdiğini belirtti.


Palandöken, yazılı açıklamasında, AVM'lerin ve içinde yer alan hipermarketlerin, kuralsız bir şekilde çoğaldıkça fiyatları istedikleri gibi belirlediklerini, bu nedenle küçük esnaf ve sanatkarın bitme noktasına geldiğini ifade etti. Bu durumdan hem esnafın hem de tüketicinin zarar gördüğünü savunan Palandöken, çevredeki esnafın dükkanını kapatması halinde perakende piyasasında rekabet kalmayacağını, üreticiden 1 liraya alınan malın, tüketiciye 10 liradan satılacağını kaydetti.
Alışveriş merkezi sayısının bugün 300'ü aştığını, 81 ilin 52'sinde AVM bulunduğunu belirten Palandöken, tekstil'den mobilyaya, beyaz eşyadan gıdaya, kozmetikten ayakkabıcılık sektörüne kadar AVM'lerden memnun olan sektör olmadığını savundu.Esnaf ve sanatkarın piyasada dengeleri oluşturduğunu ifade eden Palandöken, şunları kaydetti:
"Hipermarketler ise gondol, raf bedelleri hatta o bölümde çalışanların maaşlarının bile yerli üreticilere yüklediği bir pazarlama anlayışı ile çalışıyorlar. Tüketiciye kolay ulaşım gücünü kullanarak üreticiden çok düşük fiyata aldığı ürün parasını geç ödeyerek, kendi markasını kullanarak fason ürettirdiği ürünleri ön plana çıkararak haksız rekabet uygular. Aynı kuzu postuna bürünmüş kurt misali, perakendecilik yaparken üretici rolüne de bürünür. Şimdi büyük sermaye discount (ucuzcu) market piyasasına büyük yatırım yapmaktadır. Şuan 7 milyar dolar büyüklüğe sahip ucuzcu market piyasasında 10 bin market bulunmaktadır. 3 yıl içinde 5 bin yeni market açılmasının planlanması mahalle esnafını daha da zora sokacaktır."
Perakende Yasasının bir an evvel çıkmasını beklediklerini belirten Palandöken, yurt dışında kuralları konmuş piyasalarda büyüyemeyen ünlü Avrupalı AVM markalarının, büyümek için Türkiye'yi seçtiklerini belirtti.

 

 

USİAD Bildiren Dergisi

Reklam

Raporlar

Reklam

Kitaplar

Reklam