Köprü ve otoyolların özelleştirme ihalesini 5 milyar 720 milyon dolar veren Koç-Ülker-UEM ve Gözde Girişim konsorsiyumu kazandı. İhalesi yapılan köprü ve otoyolların 2011 yılı net geliri 732. 7 milyon lira. Yapılan özelleştirmeyle köprü ve otoyollar yaklaşık 8 yıllık gelirine satılmış oldu.
Türkiye’nin ikinci en yüksek miktarlı özelleştirmesi olan köprü ve otoyolların özelleştirme ihalesini 5 milyar 720 milyon dolar veren Koç-Ülker-UEM ortaklığı kazandı. Koç-Ülker-UEM ortaklığının 5 milyar 640 milyon dolar verdiği elemeli turda Nurol Holding’in içinde bulunduğu ortaklık en düşük teklifi vererek elendi, Doğuş Holding’inde içinde bulunduğu grup da ihaleden çekildi.
Özelleştirme İdaresi Başkanlığı (OİB) Başkan Yardımcısı Osman İlter’in başkanlığını yaptığı ihale komisyonu ihale için 5 milyar 720 milyon dolar isteyince Koç-UEM-Ülker Grubu da karar vermek için mola istedi. Ortaklık mola dönüşünde bu teklifi kabul etti. Köprü ve otoyolların özelleştirme ihalesi, Türk Telekom’a verilen 6.55 milyar doların ardından Türkiye tarihinin en yüksek özelleştirmesi oldu. İhaleyi alan konsorsiyumda Koç ve UEM Grubu’nun yüzde 40’ar, Ülker’e ait Gözde Girişim’in ise yüzde 20 payı bulunuyor.
10 yıllık net gelirinden az
T.C. Başbakanlık Özelleştirme İdaresi Başkanlığı Otoyollar ve Köprülerin Özelleştirmesi Ön Tanıtım Doküman’ına göre, ihalesi yapılan köprü ve otoyolların üç buçuk yıllık geliri ortalama 2.1 milyar lira. Yapılan özelleştirme sonucu köprü ve otoyollar 5.7 milyar lirayla, 10 yıllık gelirinden daha az fiyata satılmış oldu.