TMMOB İnşaat Mühendisleri Odası (İMO), köprü ve otoyolların özelleştirilmesine tepki gösterdi.
İMO’dan yapılan yazılı açıklamada, Türkiye’deki yük taşımacılığının yüzde 90’ının, yolcu taşımacılığının ise yüzde 95’inin karayollarından yapıldığı hatırlatılarak Karayolları Genel Müdürlüğünce 2009 ve 2010 yıllarındaki yatırım harcamalarının toplamının yaklaşık 5,5 milyar lira olduğu iddia edildi.
Karayolları Genel Müdürlüğü’nün 2 yıllık yatırım harcamaları tutarına eşit bedelle köprü ve otoyolların özelleştirildiğinin ileri sürüldüğü açıklamada, “Köprü ve otoyollar, Karayolları Genel Müdürlüğü’nün 2 yıllık yatırım harcamaları kadar bedelle elden çıkartılmıştır. Yaklaşık 7-7,5 yılda kendini amorti edecek ve ondan sonraki 14-15 sene ise sermaye gruplarının kar hanesine yazılacak. Bu bilanço, kamunun uğratıldığı zararın boyutlarını anlaşılır kılmakta. Köprü ve otoyolların özelleştirilmesi sadece bugünü değil, önümüzdeki 25 seneyi ipotek altına alacak” ifadelerine yer verildi.
Açıklamada ayrıca, özelleştirilen köprü ve otoyollarda son 10 yılda elde edilen karın yaklaşık 4,5 milyar dolar olduğu, gelir artış oranının yüzde 250’yi bulduğu ve aynı zamanda bu noktalardan geçiş yapan araç sayısının yüzde 76 oranında arttığı öne sürüldü.