TGSD: ‘Kayıp 500 milyon dolar!’

Haberler

Türkiye Giyim Sanayicileri Derneği (TGSD) Başkanı Cem Negrin, Türk hazır giyim sektörünün, Avrupa’nın tüm dünyadan yaptığı hazır giyim ithalatındaki artış hızını yakalayamadığını belirterek, “Avrupa kadar büyüyemedik, 500 milyon dolar kaybettik” değerlendirmesini yaptı.

Ekonomi ve Strateji Danışmanlık Hizmetleri’nin TGSD için hazırladığı “Hazır Giyim Endeksi”nin sonuçlarını değerlendiren Cem Negrin, Türk hazır giyim sektörünün 2014′te Türkiye ortalamasının çok üzerinde büyüdüğüne dikkati çekerek, yine de Avrupa’nın ithalatındaki artış hızını yakalayamadığını aktardı.

‘MUTLAKA İHRACAT SİGORTASI YAPTIRILMALI’

Negrin, ocak-ekim arasında artan endeksin ilk defa kasım ayında bir önceki yıla göre aşağı yönlü seyir izlediğini dile getirerek, şunları kaydetti: “Hem içerde hem dışarda genel olarak işlerde bir soğuma var. Bu bizim endeksimize de yansıyor. Son aylara çok iyi girmedik. Dolar/avro paritesinin çok değiştiğini görüyorum. Geçen sene kasım ayında parite 1,34 iken bu sene 1,23-1,24 ortalamalarında bulunuyor. Geçen seneye göre 7-8 puan eksiye düştü. Bu, bizim sektörümüz kadar Avrupa’ya yapılan tüm ihracatı olumsuz etkiledi. Sanayi ciro endeksinde, aynı faaliyet endeksinde olduğu gibi geçen yıl kasım ayına göre düşüş var, gerideyiz. Karlılık endeksimiz yüzde 80′ler seviyesinde, yani kritik seviyedeyiz. 2015′in zor bir yıl olacağını öngörerek, firmalarımızın daha dikkatli olmalarını ve mutlaka ihracat sigortası yaptırmalarını öneriyoruz.”
Negrin, Avrupa daha da büyürken Türkiye’nin yerinde sayma gibi bir lüksünün olamayacağının altını çizerek, “2014′te Avrupa’nın tüm dünyadan yaptığı hazır giyim ithalatı yüzde 9,4 arttı. Oysa Türkiye’nin bu coğrafyaya gerçekleştirdiği ihracattaki artış hızı yüzde 7′de kaldı. Aradaki yaklaşık 2,5 puanlık fark, ihracatımıza eksi 500 milyon dolar olarak yansıdı. Avrupa kadar büyüyemedik, 500 milyon dolar kaybettik” ifadelerini kullandı.

‘İNGİLTERE UÇTU, FRANSA VE ALMANYA İYİ GİDİYOR!’

Negrin, aradaki farkın Türkiye’nin genel olarak rakiplerine göre daha pahalı olmasından kaynaklandığını vurgulayarak, “Türkiye olarak kalitemizi ispatlamış durumdayız. Yüzde 7 büyüme iyi bir oran. Ancak daha iyisini yapabilirdik. Avrupa pazarını takip ediyoruz. Sezona ilişkin daha iyi siparişler alacağımızı düşünüyoruz. İngiltere uçtu. Fransa ve Almanya’ya satışlarımız iyi gidiyor. Petrol fiyatlarının düşmesiyle Avrupalının hazır giyime ayıracağı bütçe artacaktır” görüşünü de paylaştı.