KOBİ’ler geçen yıl e-ticaret üzerinden satışlarını önceki yıla oranla yüzde 30 artırdı. KOBİ’lerin sahibi olduğu e-ticaret sitelerinin ziyaretçi sayısı önceki yıla göre yüzde 25 arttı.
KOBİ’ler geçen yıl e-ticaret üzerinden satışlarını önceki yıla oranla yüzde 30 artırırken, 15 milyonun üzerinde ürünü online mağazalardan satışa sundu.
E-ticaret yazılımı sektöründe hizmet veren IdeaSoft tarafından 5 bin e-ticaret şirketinin verileri kapsamında yapılan analizlerle hazırlanan 2014 yılı Türkiye KOBİ E-Ticaret Raporu Türk KOBİ’lerin e-ticarete uyum sağladığı sonucunu ortaya koydu.
Yıllık 5-6 milyar liraya ulaşan e-perakende pazarında, e-ticaret hayatına adım atan KOBİ’lerin payı artık daha da dikkat çekici seviyelere ulaştı. 45 farklı sektörden IdeaSoft altyapısı kullanan 5 bin e-ticaret sitesi üzerinde yapılan analizlere göre, e-ticarete yatırım yapmış ve bu alanda çalışmalarına devam eden KOBİ’ler, 2014 yılında 1,5 milyon sipariş adedine ulaşarak, 2013 yılına oranla satışlarını yüzde 30 artırdı.
Rapora dahil edilen 5 bin KOBİ’ye ait e-ticaret sitelerinin toplam müşteri sayısı ise 4 milyon sınırını aşarken, online mağazaların 2014 yılında önceki yıla oranla satışlarını yüzde 30 artırdığı ortaya çıktı.
Siparişlerin yüzde 54’ü Anadolu’dan
Tüketicilerce verilen siparişlere ilişkin yapılan analizlere göre, 2014 yılında tüketicilerin alışveriş sepeti ortalamasının 206 liraya ulaştığı görülüyor. 100 lira altındaki işlemlerde kredi kartı kullanan tüketicilerin yüzde 78’i taksiti tercih etmezken, 100 lira üzeri online alışverişte ise kredi kartı kullananların yüzde 55’i taksitlendirmeyi tercih ediyor.
Geçen yıl tekstil-hazır giyim, tesettür giyim, organik ve doğal ürünler, el yapımı özel ürünlerle elektronik ürünlerin en çok tercih edildiği e-ticarette, siparişler yüzde 54 oranıyla en çok Anadolu’dan veriliyor. Büyük illere baktığımızda ise yüzde 29’luk oranla en çok sipariş verilen il olan İstanbul’u, Ankara yüzde 8, İzmir yüzde 6, Bursa yüzde 3 oranıyla takip ediyor.
Profesyonel ve güven veren yaklaşım KOBİ’leri e-ticarette başarıya ulaştırıyor
Kredi kartının yanı sıra kapıda ödeme gibi farklı ödeme alternatifleri ve mobil ticaretin de etkisiyle ivme kazanan e-ticaret sayesinde KOBİ’ler kendi ürünleri direkt olarak online ortamda daha fazla tüketiciye ulaştırabiliyor.
Tüketiciler ise hem tasarımları hem de sunduğu alışveriş deneyimiyle profesyonel algıladıkları ve iletişim kurabildikleri güven veren online mağazaları tercih ediyorlar. Rapora göre 2014 yılında KOBİ’lerin sahibi olduğu e-ticaret sitelerinin ziyaretçi sayısının da geçtiğimiz yıla göre yüzde 25 arttığı görülüyor.
E-ticaret pazarı ve KOBİ’lerin geliri eğitimlerle daha da büyüyecek
10 yıldır Türkiye’de ve 2014’ten itibaren ise Shopio markasıyla yurt dışında e-ticaret yazılımı ihraç ettiklerini belirten IdeaSoft Genel Müdürü Seyhun Özkara, “BKM’nin paylaştığı verilere göre Türkiye’deki e-ticaret hacmi 50 milyar TL’ye ulaştı. Vergi ödemeleriyle uçak biletleri gibi harcamaların dahil olmadığı ve müşterilerimizin hizmet alanına giren, e-perakende sektörüne baktığımızda ise 5-6 milyar TL’lik önemli bir hacimden bahsediyoruz. E-ticaret pazarını büyütmek için çalışmalarımızı sürdüreceğiz” dedi.